måndag, augusti 03, 2009

En lat och en bortskämd!

Vår katt är bortskämd - hon ska sitta på spegelbordet i hallen och äta.
Jo, enligt alla andra familjemedlemmar så vill och måste hon få vara i fred när hon äter, annars äter hon inte. Klart hon gör - när hon blir hungrig, säger jag.
Men icke sa nicke, de andra håller inte med. Eller så kanske hunden äter upp hennes mat. Vilket vore olyckligt eftersom han har trasslig mage. Det kan jag förstå. MEN! Katter kan äta ute eller på golvet.


Min son är inte bara bortskämd, han är också lat. Bilden visar hur flitigt han arbeter med att hjälpa till och bygga hus. WHAT? I soffan? - är det där vi bygger det nya huset. Skulle inte tro det?! Upp och hoppa!



Tur att jag börjar jobba om en vecka - semesterlivet är mer påfrestande än jag trodde!

Inga kommentarer: