tisdag, augusti 26, 2008

Krossade planer och toppritt!

Jag var så laddad i kväll när jag åkte till stallet. Om det det går lika dåligt som tidigare kvällar lägger jag av. Det känns ju som ingenting har funkat den sista tiden. Och jag har verkligen försökt peppa mig själv.
Dessutom, om jag känner mig stressad och frustrerad så måste jag planer allt in i minsat detalj. Och går sedan någon plan inte i lås blir jag skitarg. Det var en sån kväll i kväll. Jag hade planerat att ta med min sadel för att se om den passar Estrella, hästen jag skulle rida.

Jag red ju henne förra veckan och det gick åt skogen.
Det är då när jag kommer till stallet och hon är upptagen och jag inte kan prova sadeln... men satan i gatan... jag blir såååå sur, tappar humöret helt.
Skit löjigt - jag vet!!!

Hursomhelst här hänger sadeln. Kom att tänka på, jag har alltid haft en frottéhandduk som sadelskydd. Toppen, för hur ofta händer det inte att sadelkammaren är lite fuktigt, vilket förstör läder. Om man hänger en frottéhandduk över suger den åt sig fukten. Jag har aldrig haft problem med fukt sedan jag började med handduken. Bra va!




Och sur som en citron och apdåligt humör (vilket inte alls är okej när man ska hantera hästar och rida, jag vet det!) jag sitter upp och börjar jobba. OCH det går skitbra. Allt är förlåtet, allt är bortblåst. Estrella var så fin och snäll att rida. Hon fick mig på ett strålande humör, tillochmed så att jag grät lite, IGEN!

Här mumsar hon på sitt kvällshö, efter lektionen och innan vi släcker i stallet för natten. Snacka om att den hästen har tålamod!

1 kommentar:

Anonym sa...

Löjligt med frotte...nej då...hänger ett stort lakan över MC'n vid vinterförvaring av exakt samma orsak att suga åt sig fukten...Kram R