måndag, augusti 25, 2008

Malou von Sivers och bildbevis

Bildbevis... jag lovade, stöddig som jag är, bildbevis på de två hästarna jag red i kväll. Men icke sa nick, det blir bara bild på den ena. För sedan lade både kameran och mobilen av.

Visst visst tänker du...hon ljuger. Troligt att båda lägger av samtidigt.
Du får tro vad du vill men så var det iaf. :) he he he, spelar ändå ingen roll. Ingen kan bevisa hur det var.

Så här blev det.
Det är jag och Rurik på bilden, klocka är lite över 18.00 och vi skrittade ner till stubbåkern. Den som Uffe, han som bestämmer på kvarnibble, lovat oss att rida på. Där skrittade vi och galopperade runt. Det var urmysigt och superhäligt. Under skritten hade jag, en rätt lång stund, Malou von Sivers i mobilen. Det var en jobbsak som jag faktiskt helst sluppit där på åkern. Men så är det med mitt jobb ibland, jag får inte välja sånt:). Malou var inte så nöjd över en sak och jag förstår henne. Vi får klara upp det i morgon (läs tisdag).

Efter stubbåkern och Rurik reda jag hem till stallet.
Där vänta Effekt, det är honom jag inte har bild på. Men jag är inte sämre än att jag kommer ta bilder på honom nästa måndag. Jag red lektion på Effekt för Minna. Det gick inte så värst bra. Stackars Effekt att ha mig på ryggen. Jag kan ju inte hålla mina fötter raka och skänkel intill. Han sprang runt som en ponny med huvudet högt. Urk, nääää jag måste verkligen gör något åt min negativa inställning just nu. Annars blir jag för deppig. Visst i helskotta ska jag lära mig att rida och inte ge upp. Det är nu mitt tålamod sätts på prov. Ett tålamod jag aldrig haft. Och i ridning är det jätteviktigt med tålamod och behålla lugnet. Precis som det är att jobba på TV4, tålamod och lugnet. Jag besitter inget. ;)



Sov gott Cam :D

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tassar in och lämnar lite spår efter mig hos dig...din blogg på E-K var nere så jag fick inte adressen, men såg att den var öppen så här är jag igen *L*...Varma Kramizzar "Princo68" Ronny

Catrin sa...

Saknar dig, hästarna och Bålsta. Roar mig under tiden med mitt nya bloggprojekt. Kolla in windupwomen.blogspot.com

Anonym sa...

Hej Millan! Nu är Liljavill en otroligt fin Hemsida! Kul kul cykelhjul!

Unknown sa...

Tack Anna. Vi ska göra den ännu bättre. :-)

Unknown sa...

Härligt Ronny att du hittat mig igen. Jag gillar att du besöker mig:-)