söndag, augusti 17, 2008

Pirrivirran!

I dag fick jag tillbaka lite av min självkänsla. Ullis, min gamla goda vän, höll lektion för mig på hennes häst Pirran. Men - jädrar i havet - vad det var roligt. Pirran är så välriden och känslig att jag sattes på prov.

"Inte flaxa med benen i galoppen" skrattade Ullis, efter att Pirran gjorde ett galoppombyte där hon naturligtvis inte skulle. " du måste sitta stilla och rulla med i galoppen" LÄTT FÖR HENNE ATT SÄGA!!! Ha ha men jag är lycklig iaf. Är man en flaxande fasan som jag, så är man. Näää, nu jävlar ska jag lära mig att sitta fint, stilla och följsamt. HUR LÄTT ÄR DET DÅ!?

Men har du någongång haft en sån där aha-upplevelse... ja men så här ska det kännas, oavsett vad det gäller. En sån känsla fick jag idag, så jag blev varm i magen och tårögd. Och det är då jag nästan börjar gråta, fast det hajade inte Ullis, för jag vågade inte visa det. Däremot sa jag det efter lektionen. Hon bara skakade på huvudet och flina.

I morgon rider jag min första lektion för Minna på Mälardalens ridskola. Det ska bli spännande.

Fast tisdag blir bäst, då är jag tillbaka i min gamla grupp på Håbo med alla min härliga hästvänner och min favorit instruktör Anna. Där känner jag mig hemma och trygg!

Lite senare på eftermiddagen ställde Uffe Tesch in ett av sina ston tillsammans med hennes föl i Pigges box. De fick stå där en stund tills det var dags att last på dem på en transport. Fölet var så gullig när han klappande in i transporten.

Men hur nördig är jag egentligen! Undra varför jag är singel??? Ha ha ha...

Här står Rally-Rolf (fölet heter så)i boxen och väntar.

Inga kommentarer: