söndag, augusti 03, 2008

Varför Ben and Jerry´s?

Jag vill gärna tro att Ben and Jerry´s kör med schyssta puckar eftersom den är i särklass världens godaste glass. Och jag tror på deras vackar ord om miljö och rättvisa dom de pudrar sin hemsida med. Självklart vill jag det eftersom miljö- och rättvisefrågan är JÄTTEVIKTIGT för mig och glassen asgod. Visst fattar jag att det är mycket marknadsföring och vinsttankar bakom hela härligheten, men i den här kombinationen har jag ingeting emot det.

Så deras miljövänliga tänk och att de kör - rättvisemärkt, gör att jag gärna uppmuntarar till att käka Ben and Jerry´s-glass. Fast mest är det för den goda sakens skull. Den är ju så goda att den ....... i mun.

Följande går att läsa på dersa hemsida: "Rättvisemärkt innebär att vi har en juste deal med de indiska bönderna som odlar vaniljstången och de paraguayska rörsockerodlarna. Eller som Jerry säger: Rättvisemärkt handlar om att se till att alla får sin del av kakan. Ingen vill köpa något som tillverkats genom att exploatera en annan person."

Det där är väl vackra vackra ord. Jag hoppas verkligen att Ben and Jerry´s lever upp till allt de lovar och att inte någon hemsk dokumentär eller djuprotande journalist avslöjar annat. För då ryker deras länk direkt från min hemsida www.liljavill.se och från den här bloggen.

Solklart är också att glass och hästar hör ihop, hur kan två så goda ting inte höra ihop???

Min absoluta favorit just nu är Cheesecake Brownie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!
Ja glass är gott men jag har en annan favorit. Djurgårdsglass dansk äppelpaj m vaniljsås är gudomligt god.

// Annica

Unknown sa...

Jo, men jobbar dom verkligen åt det klimatsmarta hållet? Mills