lördag, september 20, 2008

Hoppning och tårta hos Gustavsson

Sune och Camilla


Hurra!

I dag var jag och min härliga underbara vän, Mia Stalin hos hoppryttaren Peter Gustavsson. Och vilken otroligt fin hästgård han bor på. Jag som inte varit där tidigare fick mig en rundtur. Superfina stallar och ett helt eget ridhus. För att inte tala om alla fina hästar. Han har det snyggt och rent och jag tycker han är skitduktig.

Mia och jag hade handlat med oss lunch. Men först fick jag rida. Jippi!

Jag fick prova på att rida lite på Peters fina unghäst Sune, han kallas så.


Sedan kom hans föräldrar och vi åt en sen lunch och fikade. Mia lagade så god mat att blev tvungen att ta två gånger. Tyärr;-) hade hans mamma med sig en helt sinnessjukt god tårta. Sånt borde verkligen vara förbjudet. Speciellt om man frestas att ta två bitar. Inter undra på att jeansen sitter som korvskin. (Nu gäller stenhård diet)

Jag visad också bilder och stam på fölet jag är i färd med att köpa. Jag tänkte att en kille som Peter måste veta vad han pratar om när det gäller hästar och deras stam. Och bingo!

Peter sa: finare stam än så här går knappast att hitta i Sverige. Det var nästan så jag fick rysningar. På onsdag är det dags att åka och titta på fölet. Oj vad roligt det ska bli. :-)

Här tar jag och Sune ett litet skutt.


Ha ha ha men Mia!!! Hur tänkte du här? CAMILLA DU RIDER UR BILD!!!!!


Jättekramen. Mia och Peter, jag är bara lite aviss...



Här får jag gosa lite med Peter unghästar.


Men vilka fina hästar han har!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hejsan, du jag har en fråga. säljer peter nån avs ina hästar ibland?
Jag letar hopphäst, och det känns rätt seriöst hos honom. har han hemsida eller hur kan man få reda på om någon är tillsalu?
mvh maria
(du som har denna mail, du kan väl maila mig svar på frågan? maria.el.persson@live.se)