söndag, september 07, 2008

Kristallen seminarium 2008, tv-pris och ingen ridning

I morgon är det fjärde året i rad tv-priset Kristallen delas ut. Och det känns inte som om priset riktigt etablerat sig bland alla tittare ännu. Folk ser lite frågande ut när jag säger: på måndag jobbar jag kväll för då är det dags att dela ut Kristallen igen. Men vi i tv-branschen vi känner mer än väl till det prestigefyllda priset.

Men det är faktiskt inte, som den tråkis jag är, kvällen och galan jag ser framemot i morgon. Nej, det är seminariet som håller på från klockan 8.30-16.00 på Grand Hotel. Det är många kollegor till mig som ska prata och föra fram kloka tankar.

Hur som helst, det blir en lååång dag som börjar kl.8.30 med frukost och slutar efter sent på natten. Efter direktsändningen av Kristallen är det fest i annexet. En fest som säkert håller på långt in på natten. Jag brukar ge upp vid ettsnåret.

Och det är till Globen och Kristallen-galan resten av mina vänner på pressavdelningen kommer. Det ska bli trevligt.

Och alla som läser det här förstår nu att jag måste avboka min ridning i morgon. Katastrofmaximal! närå:-)
Men visst är det roligt att rida men ibland kallar plikten.

I morgon får Rurik hoppa in på min lektion så han får rör på sig. Jag rider vanligtvis Rurik före min lektion och därefter lektionshäst. Kul tänkte jag att Rurik ska häng på lektion då kanske jag kan ha med honom i fortsättningen. Men Anna var av en annan uppfattning. Hon har säkert en plan med det med också. :-)

Så här glada blev i alla fall jag och Malin Willers när vi fick inbjudan till Kristallen för ett tag sedan:-)


P.S kolla in Janinas snygga löpsedel på skåpet bakom, det är inte många som får ett löp på en fridlyst fågel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så att ibland kallar plikterna *L*...Hoppas att det gick hur bra som helst, fast jag tvivlar inte det minsta ...Ha en helt underbar dag...Kram Ronny

Unknown sa...

Tack, det var med nödochnäppe jag överlevde galan. :-)