söndag, september 21, 2008

Rubignon och riksdagsledamothuset

I dag vill jag prata om två saker.

Jag var bjuden till KD:s Kvinnoförbund och den mediastrategi-dragning som hölls där. Min goda vän Catrin Rising höll i dragningen och jag var där i egenskap av hennes mentor. Hon var fantastiskt duktig och jag blev mycket imponerad. Min feed back var därför till stor del positiv, några små saker som vi resonerade om.

Det var också mycket intressant för mig att få träffa den här politisktaktiva kvinnogruppen inom partiet. Lyssna på dem och resoner om mediahantering och pressfrågor.

Märkligt nog så skiljer sig inte innehållet så mycket utan följer en linje oavsett vilket yrke, grupp eller företag man är verksam i. Intressant.


Vi gick till Thaistället, Thai Aroy Dee på Stora Gråmunkegrän och utvärderade dagen för att sedan avsluta på Café kladdkakan. Vilket så här efteråt naturligtvis var helt onödigt.

När jag efter lunch var klar åkte jag hem och träffade upp Annika. Vi red Rukri och Pigge. Det är alltid superroligt när hon är med. Jag gillar henne a lot:-)

Och så ringer han som har det föl som jag ska köpa. Det kändes inte helt okej när jag såg hans nummer i displayen. Eftersom han skulle ringa i morgon. Och under samtalet kändes det som om han ångrat sig, jag är inte säker men det känns så. Jag blir såååååå sjukt besviken om inte det här köpet går igenom.

Fölet är en hingst efter Rubignon. Jag har redan tidigare skrivit om att det är just en avkomma efter honom jag söker. Och här är han. Han är ett superfint för på 5 månader och jag vill verkligen köpa honom. Men något i samtalet i dag gav mig magkänslan som jag inte gillar.

Hoppas hoppas jag har fel. För på onsdag ska jag åka ner till Orust och gör klart köpet. Snälla håll tummarna åt mig att allt går vägen.

I dag fixade jag också en superbra löstdrift för hingstar alldeles i närheten där jag nu håller till. Och det finns tillgång till varmbedd och stall om det krävs. SUPER! Så nu får vi se vad som sker.

men kolla här på underverket! Visst är han fiiiiiin!

Inga kommentarer: