måndag, september 22, 2008

Vem är Blomman och vem är Perka?

Okej, Mia Stalin! Ska vi redan ut det här en gång för alla.

Vi har jobbat ihop på Idol och några andra tv-produktioner och känner där med till samma personer. (Mia Stalin är för övrig den som kramar Peter på gårdagens bilder, för er som fundrar på det)

Och när vi jobbade ihop på Idol var Per Blomqvist, producent. Det är han även den här säsongen, men heter numera Blankes i efternman, nåväl det är en annan historia. Mia jobbar också med den här säsongen. Jag är numera presschef och får inte vara med ute i produktionen längre, det är synd.
För visst hade vi roligt. c",)

Kom till saken!
Mia, jag vet att vi kallde Per för Blomman (pga av hans efternamn), numera kallar jag honom för Perka (för att jag inte vet bättre), men det är bara när Mia lyssnar. Förlåt Per, men det händer väldigt sällan. (Och det för han har gift sig och bytt efternamn.) Ja, ni hajar.

Det finns också en häst som min kompis Ullis tog hem för ett tag sedan, han heter Blomman. Lilla söta 3-åriga Blomman. Honom kallar jag helt enkelt för Blomman.

Så Mia - för att inga förvirringar ska uppstå så, Blomman är en häst och Perka är en producent. Bra va? Nu har vi rett ut den begreppsförvirringen.

God natt allaihopa!

Blomman vill komma in från hagen:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vår käre Perka heter Blankens i efternamn. Inte Blankes.
Bara så du vet, älskade Millan Filipsson.
/Mia.