tisdag, november 11, 2008

Ewa LeGrand är lika med hästar

Jag har vuxit upp med Ewa LeGrand hemma i Bålsta. Redan som sjuåring var hon hästgalen. Jag menar på riktigt. Det fanns bara hästar i huvudet på henne. Vi gick i samma klass under hela lågstadiet, vill jag minnas. Iochför sig minns jag inte allt men nått åt det hållet var det.

Sedan drog vi åt olika håll i tonåren. Jag vet att hon flyttade ner till Malmö och allt det där. Har hört från andra att hon helatiden jobbat med hästar, sett henne på tv och läst lite om Ewa. Kul att hon håller igång är vad jag har tänkt.


Och! Så träffades vi i under Falsterbo-veckan i år. Skitroligt! Hon är ridskolechef på Malmö ridklubb. Vi satt ett par timmar och skvallrade på läktaren, om allt vi kom på och som hänt under de senaste 25åren. Det är ju en del!. Jag älskar ju också sånt - skvaller!;-)


Nu har jag ringt henne för råd om en häst i Skåne. Jag vet att det är långt mellan Skåne och Stockholm. Men jag kan inte riktigt släppa den här hästen - han är fin, kanske ett kap. Vi får se!

Ses snart!
Camilla

Inga kommentarer: