torsdag, november 27, 2008

Linimentet som gör underverk

Lyckan är lite stel i vänster sidan. Inget allvarligt och troligtvis inget som suttit länge. Det tar emot lite vid ridningen och hon tycker det är lite jobbigt när man borstar eller tar på musklerna som är lite spända. Det sitter längst halsen och ner mot vänster knä. I går fick hon en liten spa-behandling. Vilket gjorde susen. Och om ett par gånger kommer det nog att släppa.

När vi stod där i gången och Ullis masserade henne med massagebrosten och lite liniment slappnade hon av och tyckte nog det var riktigt skönt. Vi fich tillochmed gnussa henne i nacken (hon har varit lite rädd om sin nacke sen hon kom).

Vi använde det här linimentet. Det är bra och luktar inte så starkt. Tur att det är mässa på Globen så jag köpa på mig lite nya hästprylar. Bland annat nytt linimet!



Lyckan - som börjar känna sig hemma och vill inte gå in igår. Det tog en kvart för tjejen som skulle ta in att fånga Lyckan. Ha ha ha så kan det gå när man börja bli hemmastadgad och vill test lite gränser.



I kväll ska jag försöka hinna till genrepet på Globen inför invigningen i morgon.
För i morgon har jag tagit semester - HURRA!

Häpp!

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Hej!
Trevligt blogg du har!
Vill tipsa om ett ruggigt bra linement - Absorbine Veterinary Liniment. Det gör underverk.

/Mikaela

Sanna sa...

Hej Millan. De var nästan roligt att plocka in din häst igår. Ska ta intag åt pia idag, men grimman ska vara på o jag kommer ta med mig morötter. Ps tack för jätte bra filmer
//Sussi

Anonym sa...

Här kommer ett hovavtryck i cybervärlden från Liljavill - den riktiga. Livet på landet är gott! Kanske ses vi i Globen imorgon?!

/Karin

Anonym sa...

Hejsan, trevligt att ni tittade in. Jag är i globen hela helgen så jag hoppas vi ses... och Sussie, japp, grimman på :-)Camilla