tisdag, november 25, 2008

Kändishoppning i Globen

Jag vill bara påminna om hur det såg ut i somras - inför Globen. Och att nu är det dags, på fredag börjar det. Men jag ska försöka komma iväg och tjuvkika lite redan på onsdag eller torsdag. Om jag hinner smita i väg från TV4 i tid. Det händer rätt mycket på jobbet just nu.

I dag till exempel stod Aftonbladet utanför en lokal halva dagen för att försöka ta redan på vilka som ska dansa i Let´s dance 2009, det kändes som att vara med i en spionfilm. Tappert av dem att stå i snön och frysa. Vi får se hur det ser ut i morgondagens tidning. Reportern skickade senare en bild på mig som de plåtade i smyg. Jag vågar inte publicera den här för fotografen kanske blir upprörd. Men roligt var det, det är inte varje dag jag blir papparaziplåtad. Ha ha ha, men det var ju inte mig de ville åt. Nä... Aftonbladet får nog vänta ett tag till på att jag berättar vilka som ska dansa i Let´s dance.

Hursomhelst i somars var det... Först var det en liten pressträff i hovstallet där uppläget för årets Stockholm International Horse Show presenaterades. En liten glimmt av hur det såg ut:

Annika och jag grattade Rolf-Göran för insattserna i OS - stort!


Annika chittchattade med Willw. Han säger i det här numret av H&R - det känns som att rida på en burk geléhallon.

Och så Erik med vän. Erik är delvis speaker/kommentator i Globen.


Just det... så fick jag pussa på kungens hästar, tänk om jag heller pussar på kungen.

Sedan var det en av de första träningarna inför kändishoppningen. Matte Carlsson och Wille Crafoord är tuffast och verkar helt orädda. Fast Wille har åtminstone skyddsväst. Gry, Linda och Petra är mer rutinerade. Vi får se hur det går! Just det Gyr har ju hoppat av och Blossom ersätter henne.



Här byter Wille och Matte häst efter Mattes avåkning, ´det tog cirka tio minuter så drog Wille av samma häst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande det ska bli i år! Tycker dom gör det riktigt bra, alla kändisarna. Speciellt dom som inte är jätterutinerade. Inte så lätt kanske att ställa upp inför en publik med flera tusen hästgalningar :-)