lördag, november 29, 2008

Världens bästa - Anky van Grunsven

Hon är världens bästa dressyrryttare - det måste hon ju vara? Hon vann för sjutton OS 2008.

Anky van Grunsvens clinic var bäst i dag. Mycket underhållande och intressant. Intressant för mig på det viset att hon är bäst, Emlie, som var elev, är skitduktig. Och ändå ser jag att det händer saker med Emelie och hästen när Anky ger instruktioner. Och att det faktiskt är korrigeringar som, lättare hand, med drivning, snabbare övergångar, sträck upp dig - VA! Det är ju exakt vad min tränare Ullis Candlert säger till mig, WOW!

Men också bra för min självkänsla att t.o.m en ryttare som Emelie Brolin har svårt att sitta ner i sadeln när hennes häst kliver på, ja visst...det är skillnad på häst och häst. Det fattar jag också, men ändå. Hon lättar från sadeln, precis som jag gör. Så om jag ligger på niv mycket låg och Emelie på nivå hög - så är det samma samma. YES!





fniss:-)

Inga kommentarer: