lördag, november 15, 2008

Licacio har landat

I går kom Licacio eller Linkan som jag i dag har kallat henne. Hon är jättefin och en väldigt pigg tjej. Tanken var att jag inte skulle rida idag, men för att bli av med lite överskottsenergi så tog vi oss en sväng i ridhuset. Oj, vad det var kul, tycken nog både jag och Linkan.

Nu blir hon säkert trött, tänkte jag, men icke rååå. Hon var lika pigg efteråt och fortsatte att hälsa på alla som rörde sig i stallet. I morgon får jag sällskap och tänkte ta en tur ute.

Några förståsigpåare i stallet ojade sig förtjust över hennes stamtavla, den är tydligen fin. Kul, tänkte jag, som inte hajar franska hästar med bra hoppämne.

Hon är efter Acacio 948 - Calypso. Mamman - Rosette - Turban Rose - Irco Marco

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken näpen tjej det verkar vara! Såg dock inte ut att vara så stor. Hur hög är hon?

Unknown sa...

Hon är 160 cm, precis lagpm till mig som är van att sitta på stora stora hästar. Ska bli kul att få börja rida den här som jag numera kallar, Licco. Hils Camilla