söndag, november 02, 2008

Stjärnor på is och hästfolk

I kväll var jag och mina närmaste hästvänner på Stjärnor på is. Jag hade fixat tre VIP-biljetter till Anki, Sussie och Annika och då bjuds man på mat och vin innan sändning. Hellas som har vip-tältet var lika generös som vanligt och bjöd även mig och Ullis på vin och mat. (fast vi två saknade biljetter) Tack för det :-)

I vip:en fick vi sällskap av min kollega Nina. Gissa vad alla vid det här bordet har gemensamt? - jo, hästintresset. Tja, kanske inte Gunnar, men han föll för grupptrycket. Till vänster, Ullis, Sussie, Gunnar och Ninas pappa , till höger Annika, Anki, Nina och Sussie(Ninas syster).
Här kom vi också på att Ullis ska ha body pump lektion på häst för alla oss runt bordet, utom Ninas pappa och Gunnar. Det ska bli superspännande att få veta hur det går till. Låt oss se, rida och uppleva det. Så får jag återkomma och berätta. Nina och hennes syster var ut hos mig i somras, så det är dags igen och då kan ju body pump passa bra.

Vad vi mer kom på den här kvällen vara att både TV4:s hallåa Anders och Tony Irving(det visste jag iof redan) är båda hästkillar. Anders har t o m tävlat SM i hoppning. Så jag passade på att bjuda ut dem till oss på Mälardalens ryttarförening för att hoppa lite. Anders och Ullis får hjälpa Tony och jag får väl bygga hinder. och ta bilder. Det ska bli kul!

Här spexar Tony för publiken och juryn i väntan på poäng.

Malin Willers, som fick jobba i kväll men hon är ju faktiskt pressansvarig för programmet, och Anders, som naturligtvis också jobbade - jag var LEDIG!!!

Något annat jag upptäckte var att Malin Ewerlöf Krepp är väldigt lång. Jag känner Carolina Gynning tycker hon är rätt lång(iaf jämfört med mig).
Men när hon ikväll stod vid Malin och hennes partner såg Gynning nästa kort ut. Kolla här!
Och då är Markus Fagervall och normallång, lite under normalt kanske.

Och så Gynning tillsammans med Malin. Ja, jag vet Malin har skridskor på sig, men Gynning har klackar som är lika höga.

Förresten fyllde Carina Berg 31 år idag, kanske var det därför Kristian Luuk var där, eller var det för att temat var schlager och han vill bevaka sina intressen. Vad vet jag, vi pratade bara kort om att det var lite kallt i studion - men det är ju is där - Döh!

Min kompis Anki gjorde debut på isen ikväll - good for her. Hon var rysligt duktig. Så pass duktigt att hon får en ny chans nästa vecka, eftersom tittarna valde att skicka hem Malin. I pausen fick hon både skriva autografer och prata med Aftonbladet och Expressen. Min favorit Therse Hansson från Expressen jobbade i kväll (ja, just det jag var ju LEDIG)



Så var det slut och dags att åka hem. Det var en jättetrevlig kväll. Vi åt gott, böjds på vin, direktsänd underhållning när den är som bäst och fler trevliga arbetskamrater. men det bästa av allt var...

när jag fick en present av Anki, Sussie och Annika - HURRA - ett tack för att jag bjöd dem...ho ho ho och jag som ÄLSKAR överraskningar. Body lotion cherry blossom och tvål med samma doft. TACK:-)


I morgon rider jag Rurik och åker till Enköping och kollar dressyrtävlingar. Nu ska jag kolla startlistan.

God natt!

Inga kommentarer: