tisdag, november 11, 2008

Bonde söker fru Peter och Licacio - en härlig tjej

I dag var jag utanför Uppsala och träffade Licacio och hennes matte Mia. Dessutom fick jag träffa Sveriges första diplomerade vårdhund - Bosse, som Mia äger. Mia berättade att i morgon (onsdag) kommer, jag tror det var vårdministern, till Uppsala för att besöka ett det vårdhem där Mia och boxern Bosse jobbar. Bosse hjälper människor att må bättre och bli gladare. Bra att sånt arbete uppmärksammas, tycker jag.

Den 13 september i år gick att läsa följande artikel i UNT om vårdhunden Bosse.
Vårdhund sprider glädje och får minnet att vakna


Nåväl, tillbaka till Licacio. Hon är ett sex-årigt sto med mycket motor och rör sig bra samt 1.60 cm hög. En storlek som passade mig bra.Hon är dessutom väldigt söt och kelig. Mia vill låna ut henne till mig. Vilket ska bli roligt. Jag ser frammot att få lära känna Licacio. Först ska vi känna efter hur vi trivs med varandra - bra hoppas jag! På hur lång tid hon sedan lånas ut vet jag inte ännu, vi får se.



Det ska bli spännande och kul när hon kommer. Vilket också innebär att jag nu har två roliga saker att se fram mot - Licacio och Raring. Vilket toppen par! Jammi!



I morgon rider jag min favorit Rurik. Därför hoppar jag över styrelsemötet på Håbo Ridklubb. Jag är just nu ganska less på allt där. Men det tar jag en annan gång.
Och på dagen kommer Peter Gustafsson och fikar hos mig på TV4. Hoppas han har lite skvaller att bjuda på. Jag kommer naturligtvis att berätta det isf. ;)


Sov gott :-)

Inga kommentarer: