tisdag, november 25, 2008

Min favorit Pinnen

Vi har alla våra favoriter. Jag har massor. Kan inte hålla reda på hur många, det går bara inte. Men här kommer fyra som alla kan knytas till hästvärlden, Pinnen, Nina, Ylva och Sofia.

Pinnen är ju som jag tidigare nämnt en av mina absoluta favoriter på ridskolan. I kväll fick vi kampera ihop. Vi genomförde härliga skritt- och travövningar. Jag var supernöjd och tyckte det gick väldigt bra. Bra lektion som fick mig att tänka till lite på hur man jobbar i skritt och övningar som avslöjar om man inte har koll på alla hjälpor och drivningen måste komma med sitsen.

Tyvärr har jag nu sagt upp min ridning på ridskolan. Det är för att fullt ut kunna satsa på Lyckan. Ullis Candlert (min favorit ridinstruktör och vän) hjälper mig med att lägga upp träningen med mig och Lyckan – lugnt och metodiskt ska det gå. Regelbundenhet med variation känns som en bra plan för henne och mig. Men för att återgå till favoriter. Det blir ju lite att jag sviker Pinnen när jag slutar. Jag får åka förbi och klia honom bakom örat ibland – han gillar det;-)

Pinnen!


En annan favorit är Nina på jobbet. Inte bara för att hon är cool och duktigt på sitt jobb. Det är alltid kul att jobba ihop med Nina. Och nu har vi ett helt Körslaget att se fram mot, vilket innebär att vi ska hänga hela julhelgen. Men! Nina är också helt trollbunden i sitt hästintresse och tillsammans har vi så mycket idéer som bara bubblar i oss.

I morgon onsdag ska vi luncha och bara babbla häst. Vi har bokat in oss på en helgkurs i början av året, ett ridcenter vid Sparreholm. Nina har redan varit där och var så jäkla nöjd. Jag lovar att berätta allt om den helgen från plats.

Nina i våras när vi jobbade på Körslaget ihop.



Från två hästfavoriter till två jobbfavoriter.

Favoriter som jag tyvärr sviker när jag tackat nej till att åka med som pressansvarig för Robinson 2009. Jag ska jobba med Robinson under våren men jag ska inte åka med på pressresan. Galet tycker de flesta – skönt tycker jag. Jag vill vara hemma hos hästarna. Jag får alldeles snart hem ett föl och jag har alldeles nyligen fått hem lilla Lyckan. Hon är så färsk hos mig att jag inte åker bort i två veckor och lämnar henne. Visst jag har vänner som säkert kan hjälpa mig att ta hand om hästen när jag reser, men jag vill inte. Fölet ska gå på lösdrift och har daglig till syn av Uffe som jag hyr in fölet hos.

Ylva från Aftonbladet ska åka med till Robinson och enligt rykten ska också Sofia från Expressen åka med. Sofia och Ylva tillhör verkligen mina favoriter bland kvällstidningsjournalister. Jag tror också att dom vill att jag ska åka, det brukar bli väldigt bra när vi jobbar ihop och vi har väldigt roligt. (men så gillar ju båda hästar, så nått vettigt måste det finns hos dem;))Men nu blir det inte så. Min kollega Lili åker med i mitt ställe och jag är helt säker på att hon fixar det superbra. Visst känner lite att jag sviker fast när de landar i Manilla för vidare färd mot Robinson ön har de glömt mig. c",)Lili jobbar just nu med Idol, så hon är klockren för Robinson

Ylva från Aftonbladet


Sofia från Expressen


Lili och Laila


Sov sött!

Camilla c",)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvärr ska jag inte till Globen i år. Ska till Stockholm helgen efter och kan inte gärna vara borta två helger i rad. Jag vill höra skvaller om allt runt omkring, sådant man inte får veta via repotagen.