torsdag, oktober 16, 2008

Blog Awards – no more!

Jorå;-) För var ska en bloggare annars vara om inte på Blog Awards.

Ha ha ha… flera hundra hysteriska bloggerskor under samma tak – hur kul som helst.




Ett gytter av blonda tjejer och lite annat löst folk fyllde i kväll Sturecompagniet.
Ett vimmel bland en mängd olika modemärken och blixtrar från mobiler och digitalkameror. Jag var helt malplacerad och lastgammal – men det bjuder jag på. Fast det var inte värre än att min kamera också smällde av några blixtar för att föreviga kvällen. För det var en tillställning värd att minnas.

Det är en egen värld och alla modebloggares (jag är dock hästbloggare mestadels) stora happing och gala. Kvällens värdinna var ingen annan än mode- och trendsättaren själv, miss Ebba von Sydow. Och hon är cool, hon har satts sitt varumärke bra.

Amatörer och icke bloggare
Men när vi kom dit var ju amatörerna och icke bloggarna från TV4(det är vi) naturligtvis för tidiga, redan kvart i sex var vi där. Shit, inte nog att vi är äldst vi är också först. Jag med mina 40+ toppade nog tantligan, he he he…

Vi gick iaf tvärs över gatan till ett café. Inte kan man vara först på en gala. Och vad ser vi på cafét? En massa andra bloggare som också är för tidiga. HA!


Och när vi fikat klart går vi tillbaka – what!!! Då är det kö!


I kön stötte vi på Krille Andersson, kanalchef på TV400 – gissa om han och jag har pratat mycket den här veckan. Han är ju chef över Idol – eftersnack. Om du nu inte vet vad jag menar, så var bara glad för det och njut. Jag och Krille:


Väl inne på stället träffade vi två andra vänner från jobbet – Erika och Jenny


Jenny hade en superfin klänning i kväll – hon var så snygg! Fast här är hon mest intresserad av maten!:-)


Okej, nu har jag stått i kön, kollat in alla ivriga bloggare, ätit maten och tagit en chokladbit. När börjar prisutdelningen? Det var ju därför jag var där. Jag började trötta. (vill bara påpeka att det här inte är i närheten av hästevenemang och dressyrtävlingar) Ähhh jag åker hem. DÅ!


Alla samlas framför scen och Ebba kliver ut och öppnar galakvällen. Blixter och dunder – det här vill alla lägga ut på sin blogg – modebloggarnas drottning, unga tjejers förebild, chefredaktören och nu Vecko Reyn-webbens mästarinna – Ebba i en ursnygg blå blåsa.

Men jag är trött och går hem. I dörren möter jag mina vänner Ida och Caroline, vi bokade en lunch, sen åkte jag.


Och det jag ser fram mot nu är att jag och Annika ska vara hästvakt åt Pigge och Rurik i helgen, så då är det dags att återuppliva våra sommarminnen.

Inga kommentarer: