fredag, oktober 31, 2008

Häst och Ryttare



I kväll var det en fotograf hos oss i stallet. Han plåtade mig, Anna och Henke för tidningen Häst och Ryttare. Jag tror att det är nästa nummer då det publiceras en artikel där jag är med.

Jag blev plåtad tillsammans med min favorit Rurik (som också är halvbror till mitt föl, hur många gånger ska jag säga det - många:-))
Det kändes väldigt lyxigt att bli fotograferad i stallet, nästan märkvärdigt. Konstigt att jag kände så eftersom jag via mitt jobb ofta kommer i kontakt med fotograferingar och tv-inspelningar.

Aporå på tv-inspelning och häst och ryttare träffade jag Peter Gustavsson, hoppryttaren i Bonde söker fru, i dag. Han var och fikade med min kollega Cathrine, som för övrigt är exekutivproducent för Bonde... Jag fick tyvärr inte följa med dem och fika eftersom jag var tvungen att sitta i kommuniktionsledningsmöte under förmiddagen. Men det var helt okej, för vi fick en jättegod kyckligsallad till lunch. Jag får fika med Peter nästa gång.

Bilden är från årets TV4-screening, jag och Cathrine plus två TV4-säljare
Peter på mingel i hovstallet för ett par veckor sedan.


Fakta om tidningen Häst & Ryttare:

Häst & Ryttare är Sveriges största hästtidning!
Svenska Ridsportförbundets medlemstidning Häst & Ryttare är Sveriges största hästtidning. Det visar den senaste läsarundersökningen från Orvesto.

- Jätteroligt att så många läser tidningen, säger vikarierande chefredaktören Helena Stenman.

Häst & Ryttare har 87 000 läsare, 6 000 fler än tidningen Ridsport och 34 000 fler än Hästmagazinet som också är med i mätningen.
- Superkul att det nu finns siffror som visar att vi är den största hästtidningen i Sverige. Men jag tror att vi har ännu fler läsare eftersom Orvesto inte tar med barn under 15 år i sin mätning, säger Helena Stenman.

Svenska Ridsportförbundet har drygt 45 000 medlemmar i åldern 7-12 år. Dessa får också tidningen hem i brevlådan men har inte varit med i mätningen då Orvesto vänder sig till personer i åldern 15-79 år.
Det är första gången som Häst & Ryttare är med i Orvestos läsarundersökning.

Inga kommentarer: