tisdag, oktober 07, 2008

Bonde söker fru...

Äntligen var det pressträff för Bonde söker fru. Nu i morse samlades alla åtta bönder och pressen för att dels titta på programmet och dels för att pressen skulle få träffa bönderna. Vi höll till på Elfviks gård på Lidingö. Där fanns det också hästar till min stora förtjusning. Tänk er hästar och bönder på ett bräde - TOPPEN! ;-)

Och så jag fick träffa min vän Peter Gustavsson. Nästa vecka ska jag hänga på honom igen och kolla på hoppträningen inför Globen. Det är så jäkla kul att titta på eftersom de är så olika nivåer på alla som ska vara med.

I morse var det rätt kallt och vi var i en oisolerad lada, burrrrr det var så kaffet frös till is. Linda satt fast i bilköer så vi blev tvugna att kasta om ordningen på presenationen. Så först kom bönderna i och på en traktor.



Och sen blev det gruppbildsfoto. Alla var glad med frussna, åter igen bruuuuu. Mest av alla frös nog jag, ha ha ha, oerfaret att inte klä på sig ordentlig med kläder. Jag bor ju på landet och har häst, vilket ofta brukar betyda mycket utevistelse. Jag om någon borde veta att mycket kläder är vad som gäller en sådan här dag. SUCK!


Linda kom efter ett tag och snart så frös hon med. Oruttat även av henne! Men då kunde iaf visningen ch intervjuntillfället börja.


Sen var det full fart.


Nu ska jag åka och rida. I morgon har jag inga planer på kvällen annat än umgås med min son Måns. Men när han har tröttnat på mig (vilket han förmodligen gör rätt snabbt) ska jag bara läsa hästböcker så jag på ett bra sätt kan ta hand om Raring när han kommer hem. Kanske dyker det upp något jag vill skriva om här, vi får se.

Ha en bra kväll:-)
Camilla

Raring och mamma Annika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag håller med, fler borde blogga om sina hästar.. Jag känner faktiskt igen en va bönderna, och en av dom som ska han träffar på speed datingen =) fin blogg föresten.

Anonym sa...

hej hopp, gulligt föl du har =) Spännande att säsongen för bonde söker fru drar igång. Har aldrig följt det men nu när det är en "hästkille" med så får man passa på, särskilt då man kände igen en gammal bekant på "speed-datingen" ha en bra dag =)