söndag, oktober 05, 2008

Först Idol sedan Rurik

Ullis hjälpte mig i dag när jag red Rurik. Och jäklars vad jag var nöjd efteråt. Det gick väldigt bra. Jag och Rurik blir ofta väldigt spända, vilket resulterar i att han sänker ryggen. Han är ju till och från lite öm i ryggen så det känns viktigt att rida honom rätt. Och det vet alla som rider att det är svårt att alltid rida rätt när man inte har en instruktör som tittar på en.

Ullis lyckades få mig att slappna av och rida lugnt och Rurik hängde på. Vi travade och koncentrerade oss på att bara rida i lång form, hitta takten och få jämnt stöd. Det gick jättebra!

Det här är Ullis på Zkyline. (mitt mål är typ bli lika duktig som Ullis, he he he, eller det kommer aldrig att hända!)


Efter ridningen fikade vi och jag lånade ett par böcker att läsa in mig på inför att mitt föl Raring ska komma hem.



Men innan ridningen var det jobbförmiddag för mig med Idol-pressträff. Jag åkte in till Hotel Anglais vid Stureplan och möte upp Lili. Och som tidigare år var det även i år dags för pressen att träffa årets elva Idol-finalister.
Och så här såg det ut:

Lili hälsar alla välkomna!


Rörigt med alla fotografer och idoler. :-)


Bästa av allt - kakfatet...jammi. (fast jag borde typ inte äta en enda kaka, men det gjorde jag i alla fall, JIPPI!)


När träffen var över... var det dags för alla idoler och åka till Göteborg för att stylas om inför fredagsfinalerna. Om 15 minuter lämnar de hotellet. På fredag får vi kolla på Idol för att se resultatet.


Och så Tobbe Ek från Aftonbladet med kollega... som alltid ska vara sist. Började fika när alla var på väg hem :-) Men!!!


Och vad skulle vi göra om inte Muna och Mi från hotellet hade varit på plats och hjälpt oss. Här packar de ihop våra back drops!


Thank you!


I morgon ska jag rida lektion igen och förhoppningsvis hinna filma Ullis när hon rider Blomman. Då ska ni få se ett smakprov!

God natt!

Inga kommentarer: