torsdag, oktober 02, 2008

Bonde söker fru på hästgård!

Jag och Cissi var i dag på lunchen och tittade på den gård och loge där vi ska pressträff för Bonde söker fru.

Och det är verkligen supermysigt att få komma i väg på lunchen och andas lite hästgårdsluft. Elfviks gård längst ut på Lidingö, där ridskolan ligger finns och en jättebra loge.

Cissi ringer efter Björn, som styr stället - Hallå, vi är här nu. Var är du?


Jag är här runt hörnet, ha ha ha!


Allt ser toppenbra ut, men var kan ska alla parkera? Där nere finns en stor bra parkering:-)


Och här är logen!


Cissi är nöjd, det är en schysst loge som passar bra för ändamålet.


Och så hör såg det ut i sommras när provbilderna skulle tas innan bönderna kom. Cissi, jag och Mia.


Och så fick vi sällskap av Linda och Jacob. När fotografen hade ställt in allt, bytes vi alla ut mot bönderna. Pressbilderna på Linda togs på ett annat ställe med en annan bakgrund.


På kvällen red jag Rurik. Jag fick vara med på lektion för Ullis, vilket var skitkul. Hon är väldigt bra att rida för. MY BIG MISSTAKE - var att jag glömmde ta av mig sporrarna från igår. Och jag har lite extra svårt att vinkla in tårna på Rurik. Därför bör jag ta av mig sporrarna. JAG VET DET!

Det blev inte så i kväll. Hursomhelt har alltid höger fot varit mitt problem. Men ikväll låga han på så att jag fick använda mycket vänster skänkle, borde nog ridit lite mer öppna åt det hållet. Nu gjorde jag ett lite pickande märke med min sporre.

Jag blir så stressad över det och känner mig så usel. Vilket var synd för Rurik blev fin och lektionen gick stålande. Jag hoppas verkligen att jag får gör om det. Det är så bra att få rida för någon.

I morgon är det fullt upp på jobbet. På kvällen firar vi mammas man som fyller 65 år.

Sov gott!

Inga kommentarer: