onsdag, oktober 01, 2008

Duktigt Blomman

Ullis var i ridhuset i kväll med lilla Blomman. Eller han är inte så liten utan bara väldigt ung, tre år. Det var träning, delas att umgås med andra och dels lättare galopp- och travarbete.

Duktiga Blomman - han var såååå snäll. Och det är inte så lätt att hålla redan på en stor hästkropp med fyra långa ben när man är bebis. Han gjorde sitt bäst och det gick bra.

Själv fick jag rida Pigge ikväll - det var väldigt mycket häst att rida. Och väldigt roligt.

Just nu önskar jag bara att jag ska få hem Raring. Men det är ett tag kvar och ytterligare några år innan jag kan rida honom. Så nu funderar jag på hur jag ska få till mer effktiv ridning och helst för en tränare. Jag har ju som sagt några år som jag intensivt själv kan träna och jag måste få till träningarna bättre. Visst jag stortrivs med Rurik, men jag saknar att rida för en tränare. Det blir inte bra utan.

Jag får fundera vidare.

God natt!
Cam

Ullis och Blomman efter deras pass. Blomman verkar nöjd. Liten och påhittig gör att han måste tränas med grimman kvar under. Annars blir det alldeles för roligt för Blomman. Ullis är lugn, snart växer han ifrån det och då kan grimman plockas bort.

Inga kommentarer: