måndag, oktober 06, 2008

Blomman är fin och duktig

Det var det dags att kolla in Blomman igen.
Lilla, gängliga och härliga Blomman.



Man måste komma ihåg att han är bara tre år. Han rör sig redan jättebra och är supersnäll, stabil i sitt lilla huvud och en härliga gångarter. I kväll var det den nionde gången Ullis red honom. Och hon gör det bra!

Det ska bli spännande att se honom om ett halv år.

Kolla in hur fint han rör sig, lilla Blommis...


OCH DE SMÅ...

Och i kväll var det även dags för mig och Rurik att rida förbi de små söta hästarn i hagen nere vid travbanan. Vi gör det lite titt som tätt. Och det är lika roligt varje gång. Att se hur Rurik, den stora stora hästen på över 700 kg, bli helt pirrig och skön i kroppen av lycka vid bara blotta åsynen av de små.



Jag tror faktiskt att Rurik själv vill vara så där liten och bara få hänga med dem. Fast dom tycker han är för STOR, nyfiken kommer de små fram, men så fort Rurik tar ett kliv fram, ryggar de. Vilket gör att Rurik bara blir mer till sig. Så gulligt!



I morgon måste jag prata med min son. I helgen såg jag honom när han kom ut från sitt rum och ville ha mat. Resten av helgen satt han och spelade. Jag vill att vi träffas på ondagkväll och myser lite.

I morgon är det Bonde söker fru-pressträff.
P.S Jag har aldrig sett ett enda avsnitt av Bonde söker fru, trots att jag jobbar på ryran, he he he he...

Inga kommentarer: